FANDOM

Szkoła podstawowa nr 2
Sp2-1
Typ szkoły podstawowa
Rok założenia 1925
Miejscowość Jeżowe
Dyrektor mgr Teresa Sitarz
Liczba klas 7 (2010/2011)
Adres Jeżowe 416
37-430 Jeżowe
Telefon/fax 015 879 43 22
Strona internetowa szkoły

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Jeżowem-Podgórzu - powstała w 1925 roku. Początkowo była oddziałem I stopnia Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Jeżowem-Centrum. W 1958 roku stała się samodzielną placówką.

Obecnie w budynku szkoły znajdują się: 9 sal lekcyjnych, pracownia komputerowa, sala gimnastyczna z zapleczem sportowym, pomieszczenia kuchenne, świetlica i biblioteka.

HistoriaEdytuj

Początki szkoły sięgają roku szkolnego 1925/1926, kiedy to utworzono oddział I stopnia szkoły podstawowej w centrum Jeżowego. W roku szkolnym 1927/1928 kurator oświaty przyznał placówce stopień organizacyjny szkoły jednoklasowej. Kształciła ona uczniów od klasy I do IV, natomiast klasy V-VII uczniowie kończyli we wspomnianej szkole. Początkowo szkoła mieściła się w prywatnych domach.

W latach 1934-1937 mieszkańcy Podgórza wybudowali drewniany budynek szkolny, który oddano do użytku 1 września 1937 roku. Posiadał on 2 sale lekcyjne i mieszkanie dla kierownika.

Sp2-dawniej

Lata 60.

W okresie II wojny światowej nauka w szkole odbywała się nieregularnie, ponieważ szkołę zajmowały wojska niemieckie. Regularną naukę rozpoczęto dopiero 1 września 1945 roku. W 1954 roku kierownik Jan Miazga rozpoczął budowę murowanego, parterowego budynku szkoły, która trwała do roku 1958. Szkoła uzyskała wówczas statut siedmioklasowej. W 1967 roku wprowadzono reformę oświatową, która stworzyła szkoły ośmioklasowe, przez co szkoła przekształciła się w ośmioklasową.

Sp2-2009.1

Szkoła w 2007 roku

Pod koniec lat 70. zawisła groźba likwidacji klas V-VIII z powodu złych warunków lokalowych. Dyrektor Aniela Partyka zawiązała wspólnie z rodzicami Komitet Rozbudowy Szkoły, po czym bez zgody władz rozpoczęto rozbudowę. W latach 1978 - 1981 wybudowano piętrowy budynek w stanie surowym. Wykończenie budynku sfinansowały władze gminy i kuratorium oświaty. Niedługo potem, bo już w latach 1993 - 2001, dokonano kolejnej rozbudowy szkoły. W dobudowanej części znalazła się sala gimnastyczna z zapleczem, pomieszczenia kuchenne, świetlica, sanitariaty i dwie sale lekcyjne.

Sp2-2

Sierpień 2009

W 2002 roku, przy szkole, został założony Uczniowski Klub Sportowy Podgórzanie, który skupia uczniów oraz młodzież pozaszkolną.

W latach 1999 - 2007 działał przy szkole oddział jeżowskiego gimnazjum. Po wybudowaniu własnego budynku, gimnazjum mieści się na Zabłoniu w centrum Jeżowego.

Rozbudowa-sp2-4

Czerwiec 2010

W 2009 roku przystąpiono do III etapu rozbudowy szkoły. Dobudowane zostanie główne skrzydło szkoły w miejscu, gdzie wcześniej znajdował się drewniany budynek. Rozbudowa szkoły ma się zakończyć 30 czerwca 2011 roku.

Zobacz fotoreportaż z III etapu rozbudowy szkoły (lata 2009 - 2011).

Szkoły w Jeżowem na przestrzeni lat

Podstawowe i Przedszkola
PrzedszkoleSzkoła Podstawowa nr 1Szkoła Podstawowa nr 2Szkoła Podstawowa nr 3

Gimnazja i Licea
GimnazjumLiceum OgólnokształcąceLiceum Profilowane
Technika
Technikum BudowlaneTechnikum OdzieżoweTechnikum Rolnicze
Zawodowe
Zasadnicza Szkoła GastronomicznaZasadnicza Szkoła HandlowaZasadnicza Szkoła Metalowa
Zasadnicza Szkoła OdzieżowaZasadnicza Szkoła RolniczaSzkoła Przysposobienia Zawodowego
Zespoły Szkół i inne
Uniwersytet PowszechnyZespół Szkół PonadgimnazjalnychZespół Szkół nr 2