FANDOM

Ks. Mieczysław Kędzior (ur. 29 czerwca 1906 w Klęczanach k. Nowego Sącza, zm. 6 lutego 1971 w Bielsku Białej) – polski duchowny katolicki, w latach 1948-1958 administrator parafii Narodzenia NMP w Jeżowem.

W latach 1917 - 1926 uczył się w gimnazjum w Nowym Sączu. Po jego ukończeniu rozpoczął studia na wydziale prawniczym Uniwersytetu Jagiellońskiego, które przerwał już po pierwszym roku i wstąpił do Wyższego Seminarium Duchownego w Przemyślu. Święcenia kapłańskie otrzymał 19 czerwca 1932 roku, po czym został wikariuszem w Lubeni, gdzie pracował przez rok. W latach 1933 - 1936 był wikariuszem w Rzeszowie, a następnie przez rok w Łańcucie. W 1937 roku został skierowany do Brzózy Królewskiej, gdzie sprawował funkcję administratora parafii do roku 1948. Następnie był administratorem parafii Narodzenia NMP w Jeżowem. Z zapisków kronikarskich wiemy, iż był także katechetą w Szkole Podstawowej nr 3 w Jeżowem - Kameralne. Kapłan rozpoczął także w 1957 roku rozbudowę drewnianego kościoła w Nowosielcu (pierwotnie kaplica, przeniesiona z Kopek). Wieś ta należała wówczas do jeżowskiej parafii. Ks. Mieczysław Kędzior pracował w Jeżowem do kwietnia 1958 roku, kiedy to został administratorem parafii Trójcy Świętej w Krośnie. Od 1 stycznia 1961 do 2 kwietnia 1966 sprawował również funkcję dziekana dekanatu krośnieńskiego. Ze względu na pogarszający się stan zdrowia, 15 kwietnia 1966 roku ks. Kędzior zakończył swoją działalność duszpasterską i udał się na leczenie do Bielska Białej. Tam zamieszkał u rodziny.

Zmarł po długiej chorobie 6 lutego 1971 roku w Bielsku Białej, gdzie również został pochowany.

Poprzednik
Leon Zaziemski
Administrator
parafii Narodzenia NMP w Jeżowem
1948 - 1958
Następca
Ludwik Bielawski