FANDOM

Dni Jeżowego (Wakacjonalia, Dni Gminy Jeżowe) - impreza cykliczna, która odbywa się każdego roku w Jeżowem, począwszy od roku 1993. Jej organizatorem jest Gminne Centrum Kultury.

Zwyczajowo impreza ma miejsce w ostatni weekend lipca - sobota i niedziela. Zdarzało się jednak, że odbywała się ona w pierwszy weekend lipca (2006), a także w pierwszej połowie sierpnia (np. 1993).

Wakacjonalia mają na celu zaprezentowanie miejscowości i gminy na zewnątrz. Na scenie występują często zespoły z zaprzyjaźnionych gmin zagranicznych - Atzenbrugga i Drohobycza. Do roku 2007 impreza była nazywana Małym Festiwalem Rocka. Od tamtej pory na jeżowskiej estradzie występują zarówno zespoły rockowe, jak i disco-polowe. Nie brakuje również występów kabaretowych i muzyki ludowej.

Wakacjonalia to największa impreza plenerowa w Jeżowem. W 2009 roku padł rekord - 5 tys. publiczności w sobotę, a 10 tys. w niedzielę.

Edycje imprezyEdytuj

  • 8 sierpnia 1993 - Dzień Jeżowego - jednodniowa impreza plenerowa, któr odbyła się na stadionie Sparty w Jeżowem. Atrakcjami Dnia były: pompowanie i lot balonem, koncert orkiestry dętej, koncert Kapeli Jeżowianie, pokazy konnej pompy strażackiej, a także zawody rekreacyjno-sportowe.